Glutebridge

Nu je in het bezit bent van een gave set GLUTEBOOSTERSLOOPS is het tijd om aan de slag te gaan. Kom van je krent en start vandaag nog! Maar hoe, hoor ik je vragen. Lees onderstaande instructie voor de nodige GLUTEBOOSTING inspiratie.


Glutebridge

Simpel vertaald: de billenbrug. Het is dan ook niet veel ingewikkelder dan een bruggetje maken met behulp van je billen. In de praktijk blijkt het toch vaak dat het lastiger is dan het in eerste instantie lijkt. Je krijgt last van je rug of je voelt je quadriceps, de voorkant van je bovenbenen of soms zelfs helemaal niets en dat is allemaal juist niet de bedoeling van deze oefening.


Ook in de fysiotherapie en bij het medisch trainen is dit een veel gebruikte oefening. Wanneer je last hebt van je rug, heup of knie is dit een zeer aan te raden oefening die de gehele strekketen activeert en versterkt en dus een positieve invloed zal hebben op je klachten.


Laten we snel beginnen. Kom lekker op je rug liggen met gebogen benen, zet je benen niet te dicht bij en kantel bekken achterover. Dit zijn essentiële handelingen tijdens de oefening omdat je hiermee de bilspieren activeert. Tenslotte willen we de GLUTES BOOSTEN.


Je hebt natuurlijk al een GLUTEBOOSTERSLOOP om gedaan. Deze kan net boven je knie omdoen, maar om je onderbenen werkt het ook. Kies een weerstand waar uitdaging in zit voor de maximale BOOST.


Nu je de uitgangshouding hebt aangenomen gaan we bewegen. Til je billen op van de grond. Let hierbij op dat je bekken achterover gekanteld blijft. Knijp je billen steeds samen bovenaan, probeer als je een GLUTEBOOSTERSLOOP om hebt spanning op de band te houden door met je knieën naar buiten te duwen. Zak weer rustig naar benen waarbij je ook de stand van het bekken goed houdt en herhaal. Laat die bilspieren maar lekker branden.


Bekijk onderstaande video ter verduidelijking.





8 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven