• THE GLUTEBOOSTERS

Hipthruster

De Hipthuster, wanneer je hipthruster laat vertalen door Google krijg je: heup stuwkracht. Heup stuwkracht wordt verzorgd door de bilspieren en laten we die nu net willen BOOSTEN. Kortom Let's thrust!


Per definitie is de oefening niet lastig. Vanuit zittende positie ga je billen op tillen. Zoals hieronder te zien.

Toch is het lastiger dan je denkt. Veel sporters krijgen last van hun onderrug of voelen de hiptruster in de bovenbenen (quadriceps). Dit is uiteraard niet de bedoeling. Want we willen de glutes BOOSTEN.


Ook is het altijd rommelen met bankjes of boxen. Die zijn net te hoog of net te laag, schuiven weg of zijn erg hard. The Gluteboosters hebben hier een perfecte oplossing voor bedacht: The Glutebooster


Naast the Glutebooster hebben we, zoals jullie gewend zijn van de HOW TO BOOST's voor jullie een aantal tips om lekker kunnen BOOSTEN.


1. Probeer je bovenlichaam zo rond mogelijk te maken. Door spanning aan de voorzijde van je bovenlichaam te hebben blijft je bekken beter achterover gekanteld. Door je bekken achterover te kantelen trigger je je bilspieren tot actie. Dit kun je het makkelijkst doen door je hoofd zo veel mogelijk naar voren te buigen. Je kijkt dus naar voren over jezelf heen.


2. Een Gluteboostersloop zal nog meer spanning vragen van je billen. Je zal dus een niet te lichte band moeten gebruiken. Je bilspieren zijn grote sterke spieren dus daag ze uit! Door je knieen naar buiten te duwen tegen de weerstandsband in maak je een abductie beweging. Ook dit is een beweging waarbij de Glutes (je bilspieren) geactiveerd worden.


3. Gebruik de mind-muscle connection. Wanneer je echt wil, kun je nog meer power uit je billen halen. Knijp je billen dus bewust hard samen. Dit zorgt voor een maximale bijdrage van je bilspieren.


Zoals gebruikelijk hebben we een begeleidende video gemaakt voor jullie. Watch and learn!





24 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven