top of page

Hipthruster of Squat: Wat geeft meer BOOST aan jouw Glutes?

In fitnessland is het een eeuwige discussie: Is de squat of hipthruster een beter oefening om je Bilspieren te laten groeien?


Wij van The Gluteboosters duiken in een stukje wetenschap om voor eens en altijd deze vraag te beantwoorden.


Voor het beantwoorden van deze vraag gebruiken wij een onderzoek van Daniel L. Plotkin et all. van mei 2023. Een zeer recent onderzoek, het is dus een onderzoek wat gebaseerd is op laatste kennis.


In het onderzoek hebben ze 2 groepen mensen 9 weken op verschillende manieren laten trainen. 1 groep middels de squat en 1 groep middels de hipthruster.


Na 9 weken was er geen verschil in spiergroei van de bilspieren waar te nemen. Beide oefeningen gaven een vergelijkbare groei. Bij de squatgroep was er wel een grotere toename bij de quadriceps en liesspieren.


Wat we dus kunnen concluderen is dat het eigenlijk niet uitmaakt of je gaat squaten of dat je de hipthruster doet voor het vergroten van je bilspieren. Wat we daar wel aan toe willen voegen is dat de hipthruster meer gericht is op alleen de bilspieren. Wil je dus specifiek je bilspieren BOOSTEN dan kun je beter kiezen voor de hipthruster.


Onze persoonlijk mening is dat je ze het allerbeste kan combineren. Variatie doet eten!


In onze shop kun je de ultieme hipthruster tool vinden: The Glutebooster V2

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page